top of page

Betaalvoorwaarden bij boekingen

De reservering van jouw plekje bij La Fille en Rose wordt pas definitief bevestigd nadat de betaling is ontvangen.

Betaling dient uiterlijk 24 uur voor aanvang van de afspraak te zijn voldaan.

Deze procedure is essentieel voor een efficiënt verloop van de sessie en geeft jou tevens de vrijheid om na afloop volledig te ontspannen zonder zorgen over praktische zaken.

Dank u voor uw begrip en ik kijk ernaar uit om samen aan jouw 'La vie en rose' te werken!

Privacy policy

Deze ‘Privacy policy’ regelt de verwerking van uw persoonsgegevens door de verantwoordelijke voor verwerking : Sarah Cornelis, hoogstraat 10,8690 Alveringem.

 

Lees deze Privacy Policy aandachtig. Hij bevat essentiële informatie over hoe uw persoonsgegevens verwerkt worden. Door uw persoonsgegevens te delen op mijn website, door mij te contacteren per email/per telefoon of door het overmaken van een vraag/klacht, verklaart u kennis te hebben genomen van deze Privacy Policy en gaat u uitdrukkelijk akkoord met de inhoud.

 

Inhoudsopgave 

Artikel 1 – Welke gegevens verwerk ik over u? 

Artikel 2 – Waarvoor gebruik ik uw persoonsgegevens? 

Artikel 3 – Wie ontvangt uw persoonsgegevens? 

Artikel 4 – Hoe lang bewaar ik uw persoonsgegevens? 

Artikel 5 – Uw rechten 

Artikel 6 – Hoe beveilig ik uw persoonsgegevens?

 

Artikel 1 Welke gegevens verwerk ik over u? 

  1. Sarah Cornelis verwerkt in het kader van haar werkzaamheden volgende persoonsgegevens van u:

 

-Klantgegevens - Als u gebruik maakt van mijn website, kan ik volgende klantinformatie over u verzamelen: uw naam, voornaam, e-mailadres, telefoonnummer en eventuele andere gegevens die u mij overmaakt; 

-Communicatiegegevens - Als u mij belt, mailt of een contactformulier indient, dan kan ik de volgende persoonsgegevens verzamelen: uw naam, e-mailadres, telefoonnummer, evenals de gegevens die u zelf vrijgeeft;



 

Artikel 2 Waarvoor gebruik ik uw persoonsgegevens?

  1. Algemene doeleinden : 

 

Ik gebruik uw persoonsgegevens uitsluitend als volgt : 

  • Klantgegevens - voor de levering en facturatie van de door u bestelde diensten of producten, met als rechtsgrond de uitvoering van een overeenkomst met u of omdat ik daartoe een gerechtvaardigd belang heb; 

  • Communicatiegegevens- om uw vraag of verzoek te kunnen behandelen met als rechtsgrond uw expliciete voorafgaande toestemming online en mijn gerechtvaardigd belang bij telefonisch contact; 

Direct marketing : 

Ik gebruik uw persoonsgegevens ook voor direct marketing, nieuwsbrieven, acties en promoties met als rechtsgrond mijn gerechtvaardigd belang ten aanzien van bestaande klanten of personen die interesse getoond hebben in mijn diensten, dan wel uw expliciete, voorafgaande toestemming in alle andere gevallen.

 

Als u dergelijke communicatie niet langer wenst te ontvangen en ik de verwerking van uw persoonsgegevens voor mijn direct marketing doeleinden stopzet, dan kan dat zonder kost en zonder dat u daarvoor een reden moet geven. Door te klikken op de link die in elk van mijn direct mailings staat.

 

Artikel 3 Wie ontvangt uw persoonsgegevens?

  1. In bepaalde omstandigheden moet ik uw gegevens delen met derden.

 

Overheidsinstanties, gerecht en politiediensten op basis van een gerechtelijk bevel of om te voldoen aan andere dwingende wet- of regelgeving, financiële of verzekeringsinstellingen, externe consultants of partnerbedrijven. 

 

  1. 2. Als ik mijn activiteiten ooit stopzet of overdraag aan iemand anders, bijvoorbeeld omdat ik failliet ga of mijn activiteiten verkoop, dan kan dat betekenen dat uw persoonsgegevens aan derden, die geheel of gedeeltelijk mijn activiteiten gaan overnemen, worden overgedragen. Ik zal u in dat geval steeds in de mate van het mogelijke vooraf informeren, maar u begrijpt dat dit niet onder alle omstandigheden technisch of commercieel haalbaar is. 

 

Artikel 4 Hoe lang bewaar ik uw persoonsgegevens? 

Ik bewaar uw persoonsgegevens zolang dit noodzakelijk is in functie van de doeleinden van de verwerking en de wettelijke voorschriften: 

"ik bewaar je contactgegevens tien jaar in functie van mogelijke offertes, facturen, boekhouding en marketingdoeleinden." 

 

Artikel 5 Uw rechten 

U heeft het recht om op elk moment gratis kennis te nemen van uw persoonsgegevens en van het gebruik dat ik van die persoonsgegevens maak. U heeft het recht om mij te verzoeken uw persoonsgegevens te verbeteren, aan te vullen of te verwijderen. U mag in een aantal gevallen opgesomd in de GDPR ook vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken. U heeft het recht om zich te verzetten tegen de verwerking van uw persoonsgegevens als u daar ernstige en legitieme redenen voor hebt die onze noodzaak om je gegevens te verwerken overstijgen. U heeft ook steeds het recht om zich te verzetten tegen het gebruik van persoonsgegevens voor doeleinden van direct marketing, zelfs zonder daarvoor een reden te moeten aangeven.

U beschikt over het recht om uw persoonsgegevens in digitale en leesbare vorm op te vragen en/of aan andere verantwoordelijken over te laten dragen aan een andere dienstverlener van uw keuze. 

 

Voor zover mijn verwerking gebaseerd is op uw voorafgaande toestemming, heeft u het recht om die toestemming in te trekken. 

U kan uw rechten uitoefenen per e-mail naar sarah@lafilleenrose.be, per post naar Hoogstraat 10, 8690 Alveringem of via het contactformulier op mijn website. 

 

U beschikt over het recht om een klacht in te dienen bij de Belgische 

Gegevensbeschermingsautoriteit:

 

Drukpersstraat 35 

1000 Brussel 

Tel : +32 (0)2 274 48 00 contact@apd-gba.be

 

U kan desgevallend ook terecht voor de burgerlijke rechtbank voor het vorderen van schadevergoeding. 

 

Artikel 6 Hoe beveilig ik uw persoonsgegevens? 

Ik heb de gepaste veiligheidsmaatregelen genomen op technisch en organisatorisch vlak om de veiligheid van uw persoonsgegevens te garanderen. Met name de nodige antivirussoftware en toegangsbeheer tot de back-end. In geen geval kan Sarah Cornelis aansprakelijk worden geacht voor enige directe of indirecte schade die voortvloeit uit een foutief of onrechtmatig gebruik door een derde van de persoonsgegevens.

 

Definities

In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:

Facilitator: Sarah Cornelis , opererend onder de naam ‘La fille en rose’ biedt diensten aan op het gebied van (online)coaching, (online)training, Emotie Coaching, Ademcoaching, Cognitieve coaching, advies en aanverwante werkzaamheden, onder toepassing van deze Algemene Voorwaarden. Hierna te noemen “Facilitator”.

Deelnemer: De natuurlijke- of rechtspersoon die aan de Facilitator opdracht verstrekt tot het verrichten van diensten op het gebied van coaching, training, ademwerk, consult, advies en aanverwante werkzaamheden. Hierna te noemen “Deelnemer”.

Diensten: Het geheel van aanbod die de facilitator aan deelnemers aanbiedt. Hieronder wordt onder andere verstaan, doch niet uitsluitend: 1:1 sessies, trajecten, dag(deel) workshops, retraites, trainingen, opleidingen, en cursussen, zowel offline als online.

Overeenkomst: De door facilitator bevestigde inschrijving van deelnemer voor deelname aan een van de door de facilitator aangeboden diensten. De deelnemer bekrachtigd deze overeenkomst middels betaling van het volledige bedrag, 1e termijn of aanbetaling voor de betreffende dienst.

 

Toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten, facturen, overeenkomsten, aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten die door facilitator, in het kader van haar beroep, worden aangeboden en/ of geleverd.

Deze Algemene Voorwaarden zijn eveneens van toepassing op iedere overeenkomst waarbij voor de uitvoering door facilitator derden worden betrokken.

Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig, indien en voor zover zij schriftelijk tussen Deelnemer en Facilitator zijn overeengekomen. Eventuele andere Algemene Voorwaarden van Deelnemer zijn niet van toepassing, tenzij Facilitator deze uitdrukkelijk schriftelijk heeft aanvaard.

Indien een of meer bepalingen van deze Algemene Voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden volledig van toepassing. Deelnemer en Facilitator treden dan in overleg om een nieuwe bepaling ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepaling overeen te komen, zoveel mogelijk in overeenstemming met het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.

De uitvoering van de overeenkomst

Facilitator spant zich ervoor in om de door de Deelnemer afgenomen dienst(en) zorgvuldig uit te voeren, de belangen van de Deelnemer naar beste weten te behartigen en te streven naar een voor de Deelnemer bruikbaar resultaat, zoals van een redelijk en professioneel handelende Facilitator kan en mag worden verwacht. Alle diensten die door de Deelnemer wordt uitgevoerd zijn voor risico van de Deelnemer.

 

Overeenkomst/ afname van een dienst

Bij aanmelding voor een dienst dient de Deelnemer zelfstandig kennis te nemen van de Algemene Voorwaarden. De facilitator spant zich voldoende in om te laten weten waar de Deelnemer de Algemene Voorwaarden kan vinden. Het bedrag van factuur voor de desbetreffende dienst dient te worden overgemaakt op de bankrekening van Facilitator, door gebruik te maken van de digitale link op de digitale factuur. Door de factuur te betalen, gaat de Deelnemer akkoord met de Algemene Voorwaarden en wordt de Deelnemer toegevoegd aan de dienst en is hij/ zij verzekerd van een Deelnemer plaats.

 

Betalingen door Deelnemer

Betalingen voor alle door de Facilitator aangeboden diensten, dienen vooraf per bank te worden voldaan. Dit geldt zowel voor de particulier als ook voor bedrijven. De Facilitator biedt voor langere trainingen of trajecten de mogelijkheid tot gespreide betaling aan. De informatie over de betalingsregeling wordt na aanmelding aan Deelnemer verstrekt.

 

Voorbehoud bij vaststelling tarieven en/of investeringsbedragen

Facilitator biedt diensten aan voor particulieren en bedrijven. Diensten kunnen zowel individueel als door groepen worden afgenomen.

Voor individuele diensten gelden andere tarieven en/of investeringsbedragen dan voor groepen. Voor bedrijven gelden andere tarieven en/of investeringsbedragen dan voor particulieren.

Alle tarieven en/of investeringsbedragen worden vastgesteld op basis van aantal Deelnemers en overige, relevante, gegevens die op het moment van het samenstellen van de dienst beschikbaar en/of bekend zijn bij de Facilitator.

De Facilitator behoudt zich het recht voor tarieven en/of investeringsbedragen aan te passen indien de omstandigheden dit vereisen. Eventuele wijzigingen zullen steeds terstond aan de Deelnemer bekend worden gemaakt.

 

Annulering van een dienst door de Deelnemer

Indien de Deelnemer zijn/haar afspraak, inschrijving c.q. deelname wenst te annuleren, dient dit schriftelijk (per email) te geschieden. Nadat de Facilitator deze schriftelijke annulering heeft ontvangen, zal zij Deelnemer een bevestiging van ontvangst per email toezenden.

Annulering van afspraken voor 1:1 sessie

Bij annulering van afspraken voor een 1:1 sessie kan Deelnemer zijn/haar afspraak kosteloos annuleren tot 48 uur van tevoren. De Facilitator berekent €50 annuleringskosten indien de afspraak korter dan 48 uur van tevoren wordt geannuleerd door de Deelnemer. De kosten voor annulering binnen 24 uur voor aanvang van de sessie is 100% van het afgesproken tarief.

 

Tussentijds annuleren van deelname aan een traject

Wanneer de Deelnemer gestart is met een traject en tussentijds de deelname stopt, en de Deelnemer heeft gekozen voor betaling in termijnen is er geen restitutie mogelijk voor de reeds betaalde termijnen. De betalingsplicht van de termijnen geldt tot het moment waarop de Deelnemer schriftelijk het traject heeft opgezegd bij de Facilitator. De Deelnemer is niet

verplicht tot het betalen van de nog komende termijnen. Deze betalingsplicht komt te vervallen. Wanneer de Deelnemer gestart is met het traject en tussentijds de deelname stopt en de Deelnemer heeft gekozen om in één keer het traject te betalen, wordt er gekeken naar de reeds gemaakte kosten om te bepalen welk bedrag er eventueel overblijft voor restitutie.

Annulering of verzetten van diensten door de Facilitator

De Facilitator behoudt zich het recht voor een dienst te annuleren of te verzetten indien sprake is van onvoorziene omstandigheden en/of overmacht. De Facilitator zal in geval van annulering of verzetten van een dienst, de Deelnemer terstond in kennis stellen.

Eventuele bedragen die Deelnemer nog verschuldigd is, worden bij annulering als vervallen beschouwd. Door Deelnemer reeds gedane betalingen worden bij annulering binnen een termijn van 14 dagen gerestitueerd.

Bij verzetten van de betreffende dienst, blijft de inschrijving van kracht tot de nieuwe datum bekend is, of tot een volgend geschikt moment. Wanneer de nieuwe data niet uitkomen voor de Deelnemer zal er gekeken worden naar een passende oplossing. Deelnemer kan geen aanspraak maken op schadevergoeding en/of vergoeding van gemaakte kosten.


 

​Annulering of verzetten van diensten door de Facilitator

De Facilitator behoudt zich het recht voor een dienst te annuleren of te verzetten indien sprake is van onvoorziene omstandigheden en/of overmacht. De Facilitator zal in geval van annulering of verzetten van een dienst, de Deelnemer terstond in kennis stellen.

Eventuele bedragen die Deelnemer nog verschuldigd is, worden bij annulering als vervallen beschouwd. Door Deelnemer reeds gedane betalingen worden bij annulering binnen een termijn van 14 dagen gerestitueerd.

Bij verzetten van de betreffende dienst, blijft de inschrijving van kracht tot de nieuwe datum bekend is, of tot een volgend geschikt moment. Wanneer de nieuwe data niet uitkomen voor de Deelnemer zal er gekeken worden naar een passende oplossing. Deelnemer kan geen aanspraak maken op schadevergoeding en/of vergoeding van gemaakte kosten.

 

Verzetten van afspraken voor 1:1 sessie door Deelnemer

Indien de Deelnemer zijn/ haar afspraak wenst te verzetten, per email geschieden. Nadat de Facilitator het verzoek tot verzetten van de afspraak heeft ontvangen, zal zij per email een bevestiging hiervan toezenden aan Deelnemer.

Deelnemer kan een gemaakte afspraak kosteloos verzetten tot 48 uur van tevoren.

Indien Deelnemer 3 x of vaker de afspraak heeft verzet staat het de Facilitator vrij om van verdere consulten af te zien.

De Deelnemer is geen restitutie verschuldigd.

 

Verstek/”no-show” door Deelnemer

Indien de Deelnemer verstek laat gaan bij een afspraak voor een 1:1 sessie of bij aanvang van een andere dienst zal geen restitutie plaatsvinden. Deelnemer blijft gehouden aan zijn/haar betalingsverplichtingen aan de Facilitator.

 

Ademcirkels/ avonden

Voor adem cirkels en/ of avonden is er geen restitutie mogelijk bij annulering.

Half Day/ One Day/ Workshops annulering door Deelnemer

Bij annulering tot 4 weken voor de start van de dienst brengt de Facilitator € 25,- administratiekosten p.p. in rekening. Deze kosten komen te vervallen wanneer de Deelnemer ervoor kiest om de inschrijving te behouden en deze door te schuiven naar een volgende dienst. Bij annulering binnen 4 weken blijft het bij de administratiekosten mits de Facilitator een geschikte vervanger vindt. Als er geen geschikte vervanger gevonden wordt, wordt het totaalbedrag in rekening gebracht, en/ of er is geen restitutie meer mogelijk.

Aansprakelijkheid

De Facilitator is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, schade of vermissing van geld of goederen van Deelnemers op locatie. Je draagt hier zelf zorg en verantwoordelijkheid voor.

 

De Facilitator is niet aansprakelijk voor het welzijn van de Deelnemer gedurende deelname. Je bent zelf aansprakelijk voor eigen welzijn.

 

De Facilitator is niet aansprakelijk voor fysieke, dan wel psychische gevolgen waarvan de Deelnemer van mening is dat deze voortkomen uit deelname aan de diensten.

 

De overeenkomst tussen Facilitator en Deelnemer valt onder een inspanningsovereenkomst. De Facilitator is niet verantwoordelijk voor de uitwerking en uitkomst van de door haar

geleverde diensten. De Deelnemer is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar eigen proces en groei.

 

Eventuele lichamelijke en psychische klachten dienen te worden gemeld bij Facilitator tijdens het eerste gesprek en/ of intake.

De Deelnemer is zelf verantwoordelijk voor overleg met diens behandelend arts/ huisarts als hij of zij twijfels heeft of het voor hem of haar veilig is om een dienst af te nemen van de Facilitator.

De Facilitator behoudt zich het recht voor om deelname aan de dienst stop te zetten dan wel op te schorten, als blijkt dat deelname aan de dienst psychisch en/ of fysiek niet ten goede komt van de Deelnemer.

 

De Facilitator is niet aansprakelijk voor niet behaalde resultaten.

Indien de Facilitator onverhoopt toch aansprakelijk wordt gesteld, is de aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van het afgesproken bedrag van de afgenomen dienst. Wanneer de Facilitator aansprakelijk wordt gesteld gedurende een traject, kan de Deelnemer aanspraak maken tot maximaal het bedrag van de laatst betaalde termijn.

In aanvulling op hierboven staande punt is de Facilitator dan alleen aansprakelijk voor directe schade.

 

De Facilitator sluit iedere aansprakelijkheid uit voor indirecte schade die geleden wordt door het gebruik van door de Facilitator geleverde diensten, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van de Facilitator.

 

De Facilitator is nooit aansprakelijk voor: gevolgschade, schade door gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, gederfde winst en voor schade ontstaan door verlies van datagegevens bij het uitvoeren van de overeenkomst. Daarnaast is de Facilitator niet aansprakelijk voor fysieke en psychische schade.

 

De Facilitator is nimmer aansprakelijk voor de wijze waarop Deelnemer de informatie tot zich heeft genomen/ gekregen.

 

De Facilitator kan op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden voor welke schade dan ook voortkomend uit een situatie waarin de tekortkoming te wijten is aan een derde partij met wie de Facilitator een overeenkomst of samenwerking is aangegaan.

 

De Facilitator behoudt het recht om deze Algemene Voorwaarden te wijzigen, ook voor reeds bestaande diensten. Indien de Facilitator overgaat tot wijziging van de voorwaarden, stelt zij Deelnemers hiervan op de hoogte. Het staat de Deelnemer vervolgens vrij om de dienst niet langer af te nemen vanaf het moment dat de nieuwe Algemene Voorwaarden ingaan of tot zeven dagen na het inwerking treden van deze nieuwe Algemene Voorwaarden.

 

De Facilitator en Deelnemer zullen eventuele geschillen eerst in onderling overleg proberen te schikken alvorens een beroep te doen op derden.

 

Privacy

Facilitators gebruiken je gegevens alleen voor alle handelingen die voor je inschrijving en de bijbehorende administratie nodig zijn.

Facilitators spannen zich in om de gegevens van deelnemers zodanig te beveiligen dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.

Facilitators zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van inschrijving en deelname aan de dienst van de Deelnemer hebben verkregen.

Opdrachtnemer houdt zich aan de Wet Persoonsregistratie.

Klachtenprocedure

Indien Deelnemer ontevreden is over de dienstverlening van de Facilitator, dient Deelnemer dit zo snel mogelijk, doch uiterlijk 14 dagen na het ontstaan van de klacht, te melden bij de Facilitator. Deelnemer dient een klacht of opmerking schriftelijk te melden.

Indien de klacht later wordt gemeld, dan vervalt het recht op herstel, vervanging of schadeloosstelling. Bij het melden van een klacht blijft de verplichting tot betaling bestaan.

De Facilitator zal zich ten allen tijden inspannen om in samenspraak met Deelnemer tot een passende oplossing te komen. Zodat de klacht naar beider tevredenheid kan worden afgehandeld. De Facilitator verwacht eenzelfde inspanning van de Deelnemer.

Intellectueel eigendom/ gebruik materialen

Op de teksten, content en materialen van diensten bezit de Facilitator de intellectuele eigendomsrechten. Tijdens en na de dienst mag Deelnemer de materialen voor eigen gebruik gebruiken. Het is niet toegestaan deze te delen met derden, tenzij de Facilitator hiervoor schriftelijk toestemming heeft gegeven.

Het is ook niet toegestaan om de opgedane kennis commercieel te verkopen of op te nemen in een eigen dienst, tenzij de Facilitator hier schriftelijk toestemming voor gegeven heeft.

Wijzigingen/ overige

De Facilitator heeft het recht om voor of tijdens een dienst het programma, de data, tijden en/of locatie(s) te wijzigen indien de omstandigheden dit vereisen.

In gevallen waar deze Algemene Voorwaarden niet voorzien, beslist de Facilitator.

  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • TikTok
bottom of page